Ontwerp

Ontwerp


Wil jij ook het best mogelijke onderwijs aanbieden, maar ontbreekt het je aan tijd en/of specifieke expertise?

Laat mij je ondersteunen bij het ontwerpen van jouw cursussen, lessen, curricula en toetsing.

Het creëren van goed onderwijs is één van de belangrijkste basisvoorwaarden voor een opleiding, school of bedrijf dat beroepsopleidingen aanbiedt, maar soms ontbreekt het aan tijd en aan specifieke expertise om het best mogelijke onderwijs gestalte te geven.

Hoe schrijf je bijvoorbeeld een goed curriculum dat zowel inhoudelijk als didactisch goed in elkaar steekt, zo goed mogelijk aansluit bij de doelen van de opleiding en de leerling/student en dat tevens op een betrouwbare, valide en zinvolle manier wordt afgetoetst? En hoe zorg je ervoor dat dit curriculum tegelijkertijd haalbaar is voor de leerling/student en goed uitvoerbaar is door de docent?

Andere vragen kunnen ontstaan rondom het ontwerpen van leermaterialen, werkvormen en toetsing, het creëren van een doorlopende leerlijn, die goed aansluit op het vervolgonderwijs of beroepsveld en het aanpassen van het (theoretische) onderwijs aan de doelgroep.

Ik bied graag mijn expertise aan om hierbij te helpen. Zo kan ik, onder andere, in opdracht van de organisatie en in samenspraak met de opleidingsdirectie, docenten/trainers en eventueel studenten:

  • Curricula, cursussen, materialen en toetsing analyseren, herschrijven en ontwerpen;
  • Bestaande leerlijnen voor je onder de loep nemen of je helpen met het ontwikkelen van een nieuwe leerlijn;
  • Samenwerken met inhoudsdeskundigen om bedrijfstrainingen op maat voor je te ontwerpen;
  • Blended learning ontwerpen op basis van het ‘Flipping the Classroom’ principe;
  • Workshops, cursussen, masterclasses en vakken voor je ontwerpen over toetsing & feedback, onderwijsontwerp, activerend onderwijs, internationalisering, vakgericht Engels en diversiteit & inclusie.

caret-down caret-up caret-left caret-right

“Using blended learning, Anneke has designed a course that introduces aspects of education in a profound way, by combining literature with group activities in which students can reflect their own experiences for a better understanding of the principles at hand.”